Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 24 juni 2018

De Heilige Zondag? Live de ether in!



Oké...
Lieve volgers
Maak de borst maar nat.
( uitdrukkingen en gezegdes)

Een tijdje geleden schijn ik een gelijksoortig bericht te hebben geplaats
en onze blogger der blogsters vroeg zich af;
Ben jij bekeerd, Walter?

GerdaY is werkelijk een enorm gedreven blogster.
Elke keer weer zet zij prachtige werkstukken neer.
Schitterende foto's van door velen ongekende plekken!

Vandaar dat ik mij even tot haar richt;
Nee Gerda, ik ben niet bekeerd.
Ik ben zo geboren!
😂😉😊
Vanwege mijn beschrijving van de Heilge Zondag gaat er de streep door dit bericht!
Gewoon, de blog-deel streep.
Meer lezen genaamd;


Tja, over die heilige zondag...
En dat terwijl ik niet eens religieus ben opgevoed!
Voor ons was de zondag gewoon een familie dag, waarop we wat uitsliepen,
onze mooie kleren aan kregen, de haren extra netjes gekamd
en dan ging we er vaak op uit.
Soms mochten oma en opa mee en gingen we iets leuks doen!
Op zondag was het avondeten speciaal...
Vaak toe;
De vlaflip met ruimschoots echte slagroom!

Heerlijk rusig, want de winkels waren dicht en op zaterdag werden de weekboodschappen gedaan.
Bij de Gruyter met het snoepje van de week.

In die tijd kwam ik nog amper met mijn hoofdje boven de toonbank uit.

Dan sla ik nu zo'n 60 jaar over.
En nu zit ik
Hier.
En in dit hier is de Heilige Zondag weer broodnodig!
( uitdrukkingen en gezegdes)
Dus juist Hier is dat weer hard nodig,
maar hier moet je het zelf doen.
Je eigen Zondag weer 'heilig' maken op je eigen manier.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten