Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 5 oktober 2018

The hidden secrets of the night.



Born to love...but sometimes we need to stand up to evil.

Vreemd genoeg heeft deze zin en dit levende inzicht mij moeite gekost om goed te verwoorden.
Dus laat ik beter uitgaan van de behoefte van de mens,
de werkelijke behoefte;
Gelukkig willen zijn en
in staat dat geluk te kunnen delen!

Een zeer gevoelig onderwerp, heel vreemd eigenlijk?
Vandaar 'Hidden secrets'.
🙏

Laat ik simpel beginnen door te stellen, hoe roepen we de natuurlijke behoefte bij elkaar op?

Zelf heb ik al van kinds af de behoefte gevoeld er voor de ander te willen zijn.
Vandaag even geen psychologische analyse.
Gewoon serieus nemen van hetgeen er altijd in je leefde...

Voor het eerst in mijn leven heb ik steun en hulp gevraagd bij hen die mij lief zijn, namelijk mijn zoons en mijn broer.
Want waarom wisten zij er niets van dat het  niet meer zo 'goed' met mij ging?
Mijn depressie, mijn groeiende wanhoop in het leven?
Nee, dat wilde ik ze niet aandoen en daar heb ik geen spijt van!

Toch blijkt nu de tijd rijp te zijn om hun hulp te vragen, alles altijd alleen willen doen is ook een vorm van zelfontkenning...

Laat ik het helemaal bij het hier en nu houden'
Aan mijn broer heb ik gevraagd of hij kon proberen om een integere advocaat te vinden, want die ga ik zeer waarschijnlijk nodig hebben.
En bij die vraag had ik het, via een e-mail gelukkig gelaten, waardoor hij onbevangen en uit eigen keuze besloot een telefoontje te plegen naar daar waar ik momenteel intens lijd!
En ook daar trachtte ik steeds mezelf in deze strijd te moeten gooien.
Het woord 'trots' gebruik ik liever niet, maar alles bij elkaar ben ik wel trots op dat wat ik nu zelf bereikt eb.
Maar...ik ben tijdelijk de uitputting nabij...
Gelukkig weet mijn hart dat kwaad met kwaad vergelden een zeer slechte oplossing is, want uiteindelijk verdubbeld het kwaad zich dan.

En dan mijn jongste zoon..
Mijn hart gaf me in dat hij wel op de hoogte hoorde te zijn wat er speelde, meer niet!
Gewoon het nuchtere feit dat k mogelijk een advocaat nodig ga hebben...

Het werd een moeilijk en redelijk pijnlik gesprek, maar dat liefde alles overwint is bepaald geen cliché!

Hij begon in te zien wat er werkelijk aan de hand was.
Liefde en betrokkenheid nemen we vaak te makkelijk opals iets vanzelfsprekends en dat is het niet.
Soms is het nodig om dat weer bij elkaar wakker te maken
en dat ging heel diep.
Zijn ware angst kwam vanzelf boven...
'Je gaat toch geen zelfmoord plegen als alles tegen blijft zitten en niet meer lukt?
Natuurlijk schrok ik van zijn angst..
maar eindelijk hebben we elkaars hart weer kunnen raken.
En dat is mooi...
Het meest waardevolle geschenk dat en mens kan geven én krijgen.
Je hart kunnen laten zien.


💚

2 opmerkingen:

  1. De geheimen van de nacht zijn dikwijls die ook van de dag...…

    En wie wil niet het geluk in zijn leven ?! Maar op de een of andere manier verkloot de mens welzijn leven …..

    Fijne week(end)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laten we hopen en er zelf aan werken dat we steeds bewuster gaan leven
      Gelukkig gebeurt dat ook.Jullie ook een mooi weekend gewenst met veel hondenplezier!

      Verwijderen