Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 1 oktober 2013

Gedood dier.



Diervriendelijk vlees...en plantvriendelijke basilicum?
Als semi-vegetariër doe ik liever niet aan 'overconsumptie' van vlees.

Je ziet het steeds vaker in de supermarkt, diervriendelijk om het leven gebracht na een redelijk kort en nepvrolijk leven.

Joepie, we gaan vooruit!
Mijn groente koop ik al vrij lang bij de plantvriendelijke groenteman.
Fruit en groenten worden eerst verdoofd en krijgen een blinddoekje om voordat ze worden afgesneden of geplukt. De vriendelijk in aarde staande basilicum mag de koper zelf genadeloos liefdevol de blaadjes afrukken.
Ja, de mensheid gaat werkelijk steeds 'humaner' worden!
De oorlogsslachtoffers worden eerst gemaakt om ze daarna via allerlei collectes en acties te gaan verzorgen.
Nee, werkelijk..we gaan enorm vooruit!
En er komen steeds meer logo's op producten waardoor we de schade kunnen inschatten die we de wereld en onszelf berokkenen.
Lang leve de vooruitgang!
Diervriendelijk gehakt met vers en persoonlijk afgeslachte basilicum.
Nu nog een koe en varken in je tuin die toestemming geven om er bij leven en welzijn af en toe een lapje af te snijden?

5 opmerkingen:

  1. Briljant! Met plezier gelezen. Die logo's zijn m.i. 'doekjes voor het bloeden'.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je...en wat dat zout betreft, het schijnt pijn te doen in open wonden ook! ;-)

      Verwijderen
  2. En ondertussen is er weer een kat afgeschoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe dan ook, toch weer je bordje vol en later het buikje rond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. straks gaan we met z'n allen insekten eten, zag ik gisteren op tv, een lekker meelwormpje, een kever,
    ik weet het zo niet, dan hou ik het toch maar bij soep denk ik

    BeantwoordenVerwijderen