Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 2 oktober 2013

Neutraal en oppervlakkig.




Is er werkelijk sprake van communicatie als je tracht de dingen neutraal en oppervlakkig te houden?
Min of meer mijn thema van deze week.
Omstandigheden en redenen van ontmoetingen kunnen van verschillende aard zijn, net zoals de behoeftes van het moment.
Neutraal zou kunnen betekenen dat je onderwerpen aan kaart die niet uitnodigen tot discussie, of misschien zelf een houding aannemen waardoor je je niet tot de discussie laat verleiden.
Neutraal...het is wel handig als je daar een uitdrukkingloos smoelwerk bij opzet.
Masker mag ook, maar dan natuurlijk geen lachwekkend masker met een clownsneus of rare bek.
En wat houdt oppervlakkig dan in?
Het weer is een geliefd onderwerp bij een poging tot oppervlakkig communiceren.
Toch schuilt er een gevaar in, want via het weer kan je zomaar ineens over vakantie beginnen en soms voordat men er zelf achter is worden er allerlei noodlottige familie toestanden besproken!
Neutraal en oppervlakkig, het is bijna niet te doen toch?

Je kunt je natuurlijk afvragen, wat is het nut van dit schrijfstukje?
Zo zag ik zondag j.l. een 'gesprek' op tv, een ongelovige dame in gesprek met een gelovige presentator.
Blijkbaar is er iets wakker bij mij geworden waardoor ik later tot dit stukje kwam.
En wie er iets van begrijpt mag het zeggen!
( Snel op zoek naar mijn 'zoutlogo!)

2 opmerkingen:

  1. Is dit nu small-talk ?, of hebben we het over koetjes of kalfjes ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vermoedelijk een poging tot diepzinnige oppervlakkigheid...;-) Ben nog aan het oefenen :-)))

      Verwijderen