Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 23 oktober 2013

Niet denken maar doen.


Soms werkt dat bij een depressie en gisteren lukte dat ineens weer.
Dwars door alle gevoelens heen gewoon gaan handelen.
Het is wel zo dat de reacties op mijn stukje van gisteren, net even dat extra zetje gaven!
Eerst was er nog wel die chaos in mijn hoofd, de chaos van geen structuur kunnen of durven aanbrengen...
Langzaam lukte het en kon ik mijn aandacht richten. Eerst die tuin en dat achterpad!
Al doende zag ik van alles en vaak, juist tijdens een dip, verlamt dat je motivatie.
Ik zette gewoon door en heb gelijk mijn druiven geplukt, de hoogste tijd.
Daarna met een rommelig hoofd de oogst, via mijn blender, verwerkt tot 'druivensap'.
De dikte werd op deze manier eerder een saus dan een sap, maar dat mocht de geforceerde pret niet drukken.

 

Mijn concentratie op de druiven werd bijna tot een soort meditatie, mijn hoofd was soms weer helemaal in rust.
Ook lukte het mij gisteren de negatieve dingen na te laten, de verleidingen van de vlucht.
In de middag nog een uur gefietst en 'genoten' van het zomerachtige weertje.
Genoten, zoals een depressieve man  die ineens weer wat 'licht' ziet.
Vandaag er weer tegen aan...een vaste formule lijkt er niet te zijn...dus die ga ik dan maar toepassen!
Zowaar een poging tot humor.
Dank voor jullie reacties van gisteren!







En zo schoot ik even helemaal uit de depressie!


7 opmerkingen:

  1. Soms kan niet denken, maar doen heel goed helpen..!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed van je en wat een leuke foto met poes en druiven op een soort poezenbord ;)
    In de tuin bezig of fietsen helpen mij vaak ook. Je moet eerst even over de drempel he, jezelf dwingen eigenlijk. Jezelf de moeite waard vinden ook misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke foto's en ja soms moet je naar buiten en iets doen ook al is de drempel hoog. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dat alles zonder uit zijn broek te scheuren ;-)
    Blijven lachen he !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. verser van de pers kan je fruitsap niet zijn, van de takken naar het glas

    BeantwoordenVerwijderen