Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 23 maart 2018

Het speciale kaartspel uitgelegd!


Atlasnye, Dek, Speelkaarten, Game

Je gebruikt 2spellen die je door elkaar mengt...
Schudden..en dan steeds de 7de kaart neerleggen totdat je er 7 hebt liggen.
Dan pak je uit de rest van de kaarten een willekeurige kaart die je de dagkaart noemt..
Nu ga je de 7 gekozen kaarten bekijken en je maakt er 3 tot de leiders van de dag!

Maar dan komt nu een mogelijke betekenis van de getrokken dagkaarten!
💞;
    De speelse kaartuitleg;
Daar gaan we!
De betekenis van de symbolen; De harten staan voor de liefdevolle benadering, de ruiten staan voor het spiegelen (naar jezelf kijken), de schoppen staan voor het hard aan iets gaan werken en de klaver staat natuurlijk voor 'geluk'.
Maar nu de getallen, dat wordt een fikse uitleg!: Vandaar dat ik er per keer maar enkele doe. Volgende keer weer de volgenden.
Het getal 1, oftewel de A.
Brand New Day; In de A ben jijzelf de eerste, misschien wel de enige! Volgens wiskundige Pythagoras is het geen gewoon getal. maar de scheppende kracht achter het ontstaan van alles; het getal van vernieuwing. Van een verse start. Het aanwezig in alle getallen, als een goddelijke vonk.
Want alles is deelbaar door één, er verandert niets. Ook in ons zit die vonk.
De enkeling, de eenling, het individu. Onafhankelijk. Soms een leider, soms eenzaam.
Een uniek getal dat in het christendom het symbool van God is. Omdat het zich niet laat delen...

Getal 2;
De tweelingziel: Twee is een paar. Samen ben je sterker, wellicht meer in evenwicht.
In de Kabbala wordt het getal 2 geassocieerd met een spiegel waarin je jezelf ziet.
Door iemand tegenover je te zien, leer je jezelf kennen en word je je bewust van het onbewuste.
En ga je denken in overeenkomsten en verschillen.
In de middeleeuwen was het een voorbode voor gevaar, vanwege de tweedeling tussen goed en kwaad.
Dat dualisme hoort bij de twee; leven en dood; yin en yang; licht en donker.


Getal 3;
De drie-eenheid;
Van alle getallen komt in sprookjes de drie het vaakst voor. Denk aan de drie wensen, drie opdrachten,drie broers en een driekoppige draak.
De drie als perfecte reeks. In het echte leven van velen een lievelingsgetal. Als iemand iets verloot, is het winnende getal vaak een drie.
Bij het Hindoeïsme is Trimurti de benaming van voor drie hoofd-goden die samen een eenheid vormen, soms afgebeeld als menselijke figuur met drie gezichten.
De drie is in meerdere religies een goddelijk getal
'Ook in het christendom kennen we de heilige drie-eenheid.
Vader, zoon, Geest.
Tot zover, sprak de eenvingerige typer. De vinger doet een beetje pijn nu!
Volgende keer de volgende 4.
Dank voor uw aandacht.💕

9 opmerkingen:

  1. amai Walter dat is een hele boterham
    gelezen maar niks van onthouden haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar An toch..heb ik het over 'onthouden' gehad! Zelf heb ik alles ooit uitgetypt...dan went het...@@@***

      Verwijderen
  2. Ik haak ff af hoor Walter. Het zal best heel interessant zijn. Maar ja....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je het zegt, Elly...Dan gooi ik het hele zootje eraf! Haha, maar niet heus! Huggie ***

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch nog gelezen. Wel leuk. Al die getallen vind ik ook terug in de geheime leer. Waar heb je dit vandaan Walter? Het lijkt op een vergelijkende godsdienststudie.
    Alleen kaartspelen boeien me niet zo. Maar is dit een spelletje?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wacht af en je hebt me zowqaar ook weer aan het bloggen gekregen. Zo zie je maar. Ik weet niet of ik het volhoud hoor. Het scheelt dat mijn pc na jaren ook weer aardig werkt. Hij loopt misschien synchroon met jou hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben erg blij met je aanwezigheid, Elly. Weet je, we houden het gewoon op synchroniciteit!

      Verwijderen